Szeretettel köszöntelek a Népzene klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Népzene klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Népzene klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Népzene klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Népzene klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Népzene klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Népzene klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Népzene klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Kodály-módszer |
1906-ban
megjelent az első kiadvány azokból a népdalokból, amelyeket Kodály
Zoltán falun gyűjtött. 1923-ban "Psalmus Hungaricus" című oratóriumának
bemutatója volt, ennek kapcsán fordult a gyerekkar, illetve a
gyerekkari irodalom felé. Ezután születtek szebbnél szebb gyermekkari
művei. A Kodály-módszer egyik fő vonása, hogy minden zenét tanuló
számára vonatkozik, bárhol éljen az illető, bármennyi pénze legyen is,
vagy hogy van-e vele született zenei adottsága. A másik fő vonása az
egységesség. A módszert olyan tanárok továbbítják tanulóik felé,
akiknek képzése is az egységen alapul. A mai tanítók már a
Kodály-módszeren nőttek fel. 1937-ben
jelent meg a "Bicínia Hungarica" című sorozatának első füzete. A
bicíniumok magyar gyerekek számára íródtak. Az alap az volt, hogy a
népzenei gyökerekből, énekelve, karénekelve jusson el a gyerek a
zeneirodalom nagy alkotásaihoz. Ez más népeknél ugyanígy
megvalósítható. A "Bicínia Hungarica" módszertani útmutatójában már
konkrétan leírja Kodály, hogy be kell vezetni a relatív szolmizációt,
és a pentaton hangsor legyen a magyar zenei anyanyelv alapja. Ebben az
írásában emeli ki Kodály a többszólamú éneklés fontosságát. Ez a füzet
nagyrészt magyar népdalokat tartalmaz. Nem sokkal később megírta az
"Énekeljünk tisztán!" című énekgyakorlat-sorozatot. 1941-ben így nyilatkozott: a zene
mindenkié, a zenei műveltség megalapozását már óvodás korban el kell
kezdeni, s ennek alapja az ének. Az 50-es évektől kezdve sorra születtek Kodály
két- és háromszólamú gyakorlatai. Címeik: 55,44,33,22,66,77 kétszólamú
énekgyakorlat és "Tricínia", azaz 28 háromszólamú gyakorlat, mely
később 29 lett egy korábbi kiadványból kiegészített darabbal.
Megjelentek az énekes-zongorakíséretek, az "Epigrammák" is. |
|
|
M Imre 8 órája új videót töltött fel:
M Imre 8 órája új videót töltött fel:
M Imre 9 órája új videót töltött fel:
M Imre 9 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Társalgó - 2. fórumtémában:
Mivel foglalkozik valójában a kefekötő? | 2025.01.18. ...
M Imre írta 6 napja a(z) Szerelmi tanácsok leányoknak nagyanyáinktól képhez:
„Ha nincs nálad jó kemény, nem is vagy te vőlegény” –...
M Imre 1 hete új videót töltött fel:
M Imre 1 hete új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!